Andra dagen i skolan...

... och det ar piss svart!
Borjade dagen med en spansk pilot(SNYGG) som skall lara oss om plan osv..
den lektionen va ju bara 2 och en halv timme, haha! och han snackade ganska dalig engelska... Blandat med lite spanska ord! haha.
I laxa till fre fick vi alla fall alfabetet som alla bokstaver har ett betydande ord, typ det kan sta khmt 5, det ar registreringsnr typ, sa betyder A Alfa, b Bravo, C Charlie osv... Man skall kunna detta da man byter plan ofta och om det hander nagot sa skall man kalla efter detta pa nodradion och om man flyger over olika varldsdelar skall detta registreras osv.. forstod inte allt idag, men kommer nog en bra anledning sen:)

Kan ju bara saga att spanskan va as bra! Hade en enbart spansktalande larare, nagra sma engelska ord!
Och det va ur skoj som helst! Langtar redan till nasta lektion imorgon:)

MEN, ni skall se bockerna! det ar tva tjocka parmar, med bara papper, den 1:a ar nog 15cm tjock och den andra nastan dubbel sa tjock, ALLT det skall vi kunna om tre mander! och allt ar pa engelska, puuuuh!
Men det skall bli skoj!

Hade aven medicin and forsta hjalpen, men hon verkade mest forrvirrad. Skall lara oss om kroppens funktion och om sakerhet pa planet a vad man skall gor om det hander en incuident med nagon passagerare tex..

Allt later lika forrvirrat som det ar! haha
Men det ska nog bli bra:)

Kan saga att vi kakade lunch pa ett buffe stalle idag, 8euro och maten va riktigt god, allt fran sallad, pasta till fritrad kyckling och blackfisk... MMMMUMS, har testat sa mkt ny mat som jag bara rynkat nasan at hemma, och mer skall det bli! :D Btw sa ar det helt konstiga lunchtider har i spanien, fika paus mellan halv tolv ovh tolv och lunch mellan tva och tre... gud vad min mage kurrade da! haha

Efter skolan akte jag och sofia hem och lamnade vara sjukt tunga bocker och begav oss in till cataluna igen for att tanka pa vart internett! Val dar hade vi inte med oss ratta nr for det och bestammde att hon stannade med nagra andra fran solan dar sa lange sa jag kunde aka tillbaks och hamta det! Jag ar den anda som forstar mig pa metron nagot sanara och vi ville spara pengar!
Men gissa vad... val nere och betalt och skall ga till vagnen har det hant en olycka och den delen jag skall hoppa pa pa ar avsparrad, ligger en stackars man pa marken med massa sjukvardare och poliser bredvid... sjukt kreepy! Sto nog och bara tittade och vantade i 20 min innan de fick upp han pa baren och bort dar ifran, stackars hans fru som stod bredvid och skrek av panik... + att det anda som avskilde folk fran att se lite va ett glansigt typ silkepappr vakter stod och holl upp, hemskt!
Val pa metron gick allt bra:) Och internett har vi pa rummet, men vet inte vad det kostar i min an, sa sofia sitter dar nu och jag har:) sa far vi se vad vi tjanar pa.. hehe!

Idag lagade aven zeina kvallsmat! Pasta med adel och spenatsas, hon ar duktig hon:)
Naaa, nu blev det mkt lasning for er, och jag har bara fem min kvar av tiden! Sa maste avsluta!

Skall hem och lasa lite spanska gloser nu:) Wish me luck! ADIOS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0